Nostalgikalendern: Lucka 3

Herreys var väl också ett slags pojkband. Och de hade ju sin storhetstid innan New Kids On The Block, så kanske var det de som var först. Dansade gjorde de ju också, på sätt och vis. "De dansande deodoranterna", sa Ulf Lundell. Jag tror inte att det var en komplimang.

Fast jag tycker mest att det ser ut som om de är ute och power walkar lite, i sina gyllene skor.




När Herrey's vann Eurovision 1984 var jag nio år och det var ett sådant där mastodontögonblick. Med ömhet i blicken ser jag bakåt genom åren på min mamma och mig själv, när vi klev in i stadens musikaffär i våra hemstickade mössor och med målmedvetna steg gick fram till disken och begärde:
"Diggi-loo diggi-ley med Herrey's"
"Ja, det ante mig." sa expediten.
Jag är tror inte att det var en komplimang heller.

Kommentarer

skogsnuvan sa…
Söta var dom . Jag minns mest av den här biten att min son och hans klasskamrater sjöng den här biten och hade guldfolie runt fötterna och dom var så där 8-9 år och var så söta så.

Populära inlägg