Nostalgikalendern: Lucka 9

Förutom den där idrottsdagen med jazzdans - och min korta discoperiod - har jag mest dansat hemma i vardagsrummet. Och det kan vara nog så dramatiskt.

I början av 90-talet kom en period då upp-poppad folkmusik var på tapeten. Det var Nordman, det var Garmarna och det var Hedningarna och många andra. I synnerhet Hedningarna spelade väldigt dansvänlig musik. Jag hoppade runt för glatta livet där hemma, vilket resulterade i en ledbandsskada och sex månaders sjukgymnastik innan jag kunde hoppa vidare.

Jag dansar fortfarande hemma i vardagsrummet, men jag tar det numera lite lugnare.


Kommentarer

skogsnuvan sa…
Jesse ja den kan man då dansa höfterna och knäna ur led till. Snabbt går det också och jag må säga att jag glömt den låten men nu bubblar den upp.

Populära inlägg