Nyårsafton

Utanför har redan nyårsrakterna börjat smälla. Trots att vi är hemma i år. Egentligen anser jag att nyår, denna årets viktigaste högtid, ska avnjutas i ett slags ingemansland, i en luftficka där man kan landa i lugn och ro för att ta sats inför det nya året, så långt från dammråttorna i lägenheten som möjligt. Det har ett visst värde att börja det nya året i det där läget som man är i när man är på resa, frikopplad från rutinerna.
Men det var väl meningen att vi skulle vara hemma i år. När jag försökte göra ett litet utbrytningsförsök och bokade in oss på ett hotell i närheten var det enda som bröt ut förkylningen, så jag avbokade alltihop i morse.

Vi brukar ju enligt gammal tradition vara i Lübeck så här års. Där har det säkert smällt raketer i ett par dagar redan. Idag är det lång kö vid "grekens" delikatessbutik och Zlemmermeister, där vi brukar handla. Varenda människa man möter bär kartonger med berlinermunkar. I Lübeck är det riktigt roligt att handla ihop godbitarna till kvällens supé, Här hemma är att handla bland det värsta jag vet. P åkte iväg själv medan jag bidrog till hushållet med att gå två vändor till miljöboden. Så nu ska det bli intressant att se vad han hittade för något på sin provianteringsrunda.
Det blir nog ett gott nytt år den här gången också, tror jag, trallala.

Det är i alla fall vad jag önskar er!

Kommentarer

Loll sa…
Kära Soldansare! Ett väldans gott och givande år önskar jag dig. Dåligt med bloggföljande för mig har det varit, men nu blir det skärpning så jag ser fram emot att följa dig ännu ett år. Och glöm inte: Borta bra men hemma bäst! ( man kan ju alla fall intala sig det när man inte kommer iväg på äventyret man tänkt sig :-))
Soldansare sa…
Ett hjärtinnerligen gott nytt år önskar jag dig också Loll!

Where ever we are!
skogsnuvan sa…
Så klart att det ska bli ett bra år. Man måste i alla fall tänka så och hoppas på det bästa. Rätt vad det är så vinner vi en miljon på en trisslott och då kan man minsann åka vart man vill eller hur?

Populära inlägg