Söndagkväll hos Masons


I dockskåpet firar man att vardagsrummet äntligen är tapetserat. Mrs Mason och Sigrid bolmar cigarrer. Jag muttrar att de kan väl låta tapeterna sitta uppe ett dygn åtminstonte innan de röker ner dem. Men de hyschar bara på mig. De lyssnar på radioteatern.
Elvira tjurar för att hon inte får lyssna på Madonna i sin trattgrammofon.



Mr Mason har plockat fram kameran och förevigat aftonen. Laura stängde jag in i köket med disken efter invigningsfesten av källarvåningen sen hon fällt en spydig kommentar om att det ser ut som om det är en fuktfläck i vardagsrumstaket. 


Kommentarer

skogsnuvan sa…
Så roligt att du gjort färdigt rummet. Så roligt att jag läst klart utkastet till din bok och imorgon kommer jag att skriva en blogg om det och om alla andra bloggvänner som lärt mig så mycket nytt om livet. Det var en så härlig berättelse och jag frossar i sol och gyllene kullar nu när det snöat tre dm snö här igen och blåser en isande nordlig vind. Önskar att jag också skulle vandra bland vinrankorna i Frankrike och sitta på någon uterestaurang och äta något gott. Du skriver så bra och jag önskar att du får din bok utgiven så att många andra kunde få läsa den. kram på dig
Soldansare sa…
Tack för dina fina ord här och på din blogg! Och tack för att du ville läsa.

Populära inlägg