Den meningslösa vreden Del 2

En annan yrkesgrupp jag en gång hyste onda tankar om var optikerna.  Jag tyckte inte att det var riktigt passande att de som sålde glasögon var samma personer som bestämde huruvida jag behövde dem eller ej. Var det inte lite misstänkt att de alltid tyckte att jag behövde nya glasögon varje gång jag gjorde en undersökning. 

Den konspirationsteorin har jag emellertid övergivit eftersom optikerna på senare år har envisats med att remittera mig till oftalmologiska avdelningen på sjukhuset när jag själv tyckt att herregud plocka bara ihop de där svindyra specialglasen nu så går jag ut och väljer bågar så länge. 

Detta gör mig också meningslöst arg. 



Kommentarer

skogsnuvan sa…
Jag har tänkt i mer än ett år skaffa nya glasögon och läsglasögon men nu kom coronan ivägen så jag har inte velat åka till stan i önödan. Nog att jag fått ränna hos tandläkaren i stan i två års tid och öst ut pengar på det. Ser dåligt när jag ska växla mellan långt och kort som när jag ser på tv och tänker läsa i en bok på reklamtiderna. Ja ja det finns alltid något att irritera sig på. Nu irriterar jag mig på att det regnar när jag skulle sätta potatisen.

Populära inlägg