De parallella liven (Igen)

Den som är intresserad av att läsa och skriva lever ett mycket rikt liv. Hen kan leva så många fler liv, se så många fler världar, vara så många fler personer än någon som inte läser och skriver. Den som är intresserad av att läsa och skriva har ett antal olika liv på gång, parallellt med det som av okunniga kallas Det Verkliga Livet. Det är liv som den läsande och skrivande personen är väl medveten om och som kan kännas nog så verkliga. 

För min del pågår även ett parallellt liv som jag inte är medveten om. Inte förrän det plingar till i min mobil och något som kallar sig för min "tidslinje" dyker upp. "Här är din tidslinje för september." påstår främlingen i mobilen. Jag vet inte riktigt vad eller vem det är, det är inget som jag har laddat ned. Åtminstone inte med flit. Här kan jag, dag för dag se var jag har rört mig och hur. Det är ganska intressant. Särskilt den 5 september verkar ha varit en speciell dag. Då åkte jag nämligen motorcykel till jobbet. Det är spännande efter som jag, i det som okunniga kallar för Det Verkliga Livet, aldrig ens har suttit på en motorcykel. Vart motorcykeln tagit vägen under arbetsdagen vet jag inte, men det ser ut som om jag var tvungen att gå hem. Hem ligger, enligt främlingen i mobilen, två parallellgator bort från där jag själv anser att det är. 

Det är idag 25 år sedan jag flyttade in i den lägenhet där jag, men inte främlingen i telefon, anser att jag bor. Jag har bott i samma lägenhet i mer än halva mitt liv. Kanske är det bra att jag i ett parallellt liv bor någon annanstans så jag får se mig om litegrann. Men jag har glad att min sambon sedan 25 år också anser att jag bor i vår lägenhet och inte två parallellgator bort. 



Kommentarer

skogsnuvan sa…
Jag har också fått något sådant och då skulle jag visst bo i Stockholm och dit har jag inte varit på minst 15 år- Tänk så mycket konstigt det är nu för tiden. Man fattar snart ingenting och nog kan man bli lurad också.

Populära inlägg