Jazzbacillen

Fast det är klart att helt tyst är det ju inte... Det är det ju inte. Mitt huvud surrar av toner.. som det hette i den gamla dängan jazzbacillen. Ett ögonblick ska jag se om den finns på YouTube



Jo, men visst fanns den.

Ja det poppar upp alla möjliga och omöjliga sångstumpar i min skalle. Idag har jag suttit framför datorn och stått vid kopieringsmaskinen och trallat ömsom på Jesus älskar alla barnen och en fruktansvärd snappsvisa som jag är ganska osäker på texten på men som slutar
i magens dunkla djup
sitter djävulen och väntar
på en suuup

Vad denna märkliga musikmix som ljuder i mitt huvud har att säga om mig som person ... är inget jag tänker fördjupa mig i nämvärt. Av hälsoskäl

Kommentarer

L-L sa…
Snapsvisor, det kan jag ;)), så håll till godo :)

Imbelupet

Imbelupet glaset står på bräcklig fot,
kalla pilsnerflaskor luta däremot!
men därnere - miserere -
uti magens dunkla djup,
sitter djävulen och väntar på en sup!
uti magens dunkla valv,
sitter djävulen och väntar på en halv!
uti magens härs och tvärs,
sitter djävulen och väntar på en ters!
uti magen tom och svart,
sitter djävulen och väntar på en kvart!
uti magens labyrint,
sitter djävulen och väntar på en kvint!
uti magens slingerväxt,
sitter djävulen och väntar på en sext!
storabh sa…
Ta en klar så klarnar det!
En kanondikt av Bruno som vanligt!

Populära inlägg