Upprustning!

...tänkte jag, ”det är det den här bloggen behöver! En ansiktslyftning, ett nytt utseende!”
Som om det vore det som är problemet med att det inte blir något skrivet på den.
En blogg ska väl egentligen handla om det som skrivs på där och inte hur den ser ut. Tänkte jag.
Alltså: Bort alla utsmyckningar och pyngel. Tillbaka till en basblogg.
Tänkte jag.
Och ägnade cirka tre dyrbara timmar igår med att peta runt i designerprogrammet och hitta den där basbloggen, men jag kände mig liksom inte hemma någonstans. Och om man inte känner sig hemma på sin egen blogg, hur ska det då bli med bloggandet?
Till slut gav jag upp, eftersom P kom hem med fredagsmaten och jag var tvungen att komma in i den där fredagsmysfasen istället, och vid det laget var bloggen grön.
Grön.
Är en basblogg verkligen grön?
Kanske, för P skakade på huvudet och sa att ”det där ser ut som något från internetsbarndom och skit i det där och kom nu!”
Så jag sket i det, knaprade baguette och tryffelsalami och hinkade tre stora glas vin medan Kommissarie Frost löste sina fall och gick på gym på den stora vulgo-tv:ns skärm. Det, mina vänner är nämligen vad fredagsmys innebär i det här huset. Kan rekommenderas.

Och efter tre glas vin, en god natts sömn och en kopp Treo så ser man genast allt så mycket klarare.
Vad är mina favoritutsikt? Vad är det jag vill se genom fönstret när jag ligger och dör?
Beaunes takåsar.

Så välkomna till min ”nya” upprustade blogg!
Nu kanske vi äntligen kan börja skriva igen.

Kommentarer

Skatan sa…
Nu är jag ju i WP men din blogg ... att kliva in här och få den utsikten med ditt innehåll ...

Wow ...

Jag känner mig fortfarande "vilse i pannkakan" ... har inte hittat hem men ooorkar helt enkelt inte mer idag.

Det får anstå ...

Din blogg är JÄTTEFIN! Både beträffande utseende och innehåll ... bara så du vet.

Kram!

Populära inlägg