Mer kuf-tv!

Jag känner mig direkt agressiv mot SVT för att de har förlagt tv-programmet Babel till den idiotiska sändningstiden 22:15 på onsdagar. Jag ooorkar faktiskt inte hålla mig vaken, jag jobbar heltid på kontorstid. Visst, det finns Play, men vad faan! Faktiskt.
Jag anser att SVT, denna fria television som är fri så länge det inte rör sig om större saker som Melodifestivalen och diverse idrottsevenemang, då det är helt ok att vara "sponsrad". Hur som helst, JAG anser att SVT ska koncentrera sig på program om litteratur, musik och konst och dokumentärer om två gamla bröder som bott hela livet tillsammans i sitt barndomshem utan el, internet och rinnande vatten.
JAG anser att SVT ska överlåta program om inredning, matlagning, bantning och kändisar som tramsar i lekprogram åt de kommersiella tv-kanalerna.

Förra onsdagen var i alla fall min husgud Bodil Malmsten med i Babel och alltså har jag tagit till SVT play. Man kan se henne här http://svtplay.se/t/102834/babel om man likt mig inte orkade hålla sig vaken förra onsdagen. Och hon tål att ses och höras. Jag gillar detta att hon vid 57 års ålder tog körkort och emigrerade. Man är inte död förrän man är död, liksom.
Jag menar inte att det är över vid 57, tvärtom alltså: att för många beter sig som om det är det, som att det är försent för så mycket.
Det är det alltså inte. (Note to self).

Kommentarer

Lisbeth sa…
Lite poäng har du men jag tycker att man kunde ha en kulturkanal eller två och att serier fick en frågesport en kanal. I England är det lättare att välja kanal för de har sina program ungefär uppdelade på det viset. Jag gillar inte heller att zappa så var sak borde få sin plats.
Ha en fin kväll
Kram
skogsnuvan sa…
Nej inte är det väl slut vid 57 Det har jag faktiskt inte märkt men visst är det lite fattigt på mansfronten. Förut ringde telefonen i ett från män som ville umgås men nu är det lite sämre på den fronten, dom som söker upp är mest sugen på lite mat eller fika.
Trots det är det ganska bra att bli gammal om man bara får vara frisk och försöker låta bli att titta sig i spegeln.
Loll sa…
Jag håller med. Alltihop. Både SVT och att det inte ska ta slut. Lite kvar till 57 men snart där och då ska jag banne mig inte sluta leva för det. Kram
Skatan sa…
Inte slutade jag leva vid 57 ... inte heller vid 60 ... än mindre nu vid 66. Fast det tar emot lite ibland ... inte att leva men kroppen protesterar då och då ...

Man får smörja upp den ... och ta nya tag :-)

Kram på dig!

Populära inlägg