Sådan jag inte skriver om

Jag hade tänkt att skriva om att jag förmodligen har sett fel. Eftersom jag är lite världsfrånvänd har jag lite dåligt koll på tillvarons väsentligheter, som det här med orakade armhålor i tv och hela Ranelid-cirkusen. Jag hade tänkt skriva att jag måste ha sett fel när jag läste att den orakade armhålan ska vara föremål för debatt i tv-programmet Debatt. Tydligen har Ranelids medverkan i Melodifestivalen också varit uppe i programmet.
Plötsligt förstår jag varför jag tycker att det är så outhärdligt med debattprogram.
Det hade jag tänkt att skriva om men jag orkar faktiskt inte.
Istället tänker jag skriva att jag ser väldigt mycket fram emot den här boken som Bodil Malmsten berättar om på sin blogg:

Sedan är det ännu en bok på gång, en handbok i skrivande, Så gör jag (och en undertitel, Bodil Malmsten skriver, eller Bodil Malmsten om skrivande, något sådant.) En bok om hur jag gör när jag skriver. Så sitter jag, så har jag tangentbordet i förhållande till skärmen, hatet mot sladdar, när och hur jag drar sladdar.
Så väljer jag orden för att skriva det jag skriver, så börjar jag, så sätter jag skiljetecken och så tar jag bort skiljetecken.
Vad gäller utropstecken så måste ett utropstecken ha satts dit och tagits bort minst tio gånger för att få vara kvar.
Bara för att jag gör rätt, betyder det inte att alla ska göra som jag.
Boken heter
Så gör jag; Bodil Malmsten om skrivande, eller Bodil Malmsten skriver, alltså Så gör jag
Inte Så gör du.

Kommentarer

Skatan sa…
Jag med ser fram emot Bodils bok men också hennes kommande loggböcker.

Jag ser alltid fram emot Bodils böcker...

Kram!
Lisbeth sa…
Vilket klokt beslut av dig. Jag har totalt hoppat över armhålorna. Stackars kvinna som fick sådan uppmärksamhet. Mycket mer intressant att veta hur det är med Bodil
Kram

Populära inlägg