Nya modebloggen

Trots era uppmuntrandet tillrop med anledning av mitt ställningstagande i bloggämnesfrågan har jag tänkt att jag ska väl inte vara den som är den. Jag kan väl alltid göra ett försök.
Till att börja med så uppdaterar jag bloggen redan dagen efter det förra inlägget.Sedan tänker jag berätta om vad jag har haft på mig idag och med detta sälla mig till modebloggarna.
Jag har haft ett par nya svarta byxor från Lindex' Generous-avdelning. Varför måste större storlekar alltid ha en egen avdelning och heta något klatschigt som Big is Beautiful och Generous? Varför kan inte storlekarna bara fortsätta förbi storlek 40 och hänga på samma stång?
De här byxorna är sådana där dra-på-byxor som känns ungefär som mysbyxor men förhoppningsvis inte ser ut riktigt så.
Överdelen är en tunika från en Åhléns-rea. Jag orkade aldrig prova den när jag köpte den och den är en smula för stor (!). Man bör nog dessutom vara lite mer bystig än vad jag är för att den ska sitta riktigt bra. Men skön är den. Den känns nästa som ett nattlinne.
Så idag har jag alltså känt det som om jag gått omkring i pyjamas hela dagen och det har varit riktigt avslappnat!
På fötterna har jag haft, vad min farfar skulle ha kallat för pisseskjutsar i mörkblå gummi. De är så hala att jag slirar runt hörnen på kontoret. Har funderat på att klistra på sådana där halkskydd som man har i badkaret på undersidan men det vore ju inte så kul om de förstörde golvet.
Jaha, nu får vi se hur många nya läsare jag får på det här inlägget.
Och jag menar inte att vara spydig mot de bloggare som har modebloggar och skriver om vad de har på sig. Är man intresserad av det är det naturligtvis en sådan blogg man ska ha. Men det känns som om jag borde skriva om något annat.

Kommentarer

Lise-Lotte sa…
Skriv om vad du vill du! Precis vad du vill och när du vill!
Menade inte att pressa dig med min kommentar igår, men det förstod du väl? Du känner mig rätt bra tror jag ;)
PS. När jag bytte telefon så försvann ditt telefonnummer! Du kan väl maila numret till mig?
Ingrarna och jag har pratat om att luncha tillsammans rätt snart och denna gång hoppas vi du har möjlighet att följa med eftersom du inte kunde förra gången. Vi tänkte ev en fredag, då du väl slutar tidigare då? Kram!
Neoh sa…
Men du kan ju inte bara blogga om det. Du måste lägga till en massa hippa taggar så att om man söker på dem så hamnar man här. Det var en som sökte på "trädgårdsmässan" som hamnade på min blogg. Han/hon lär inte ha hittat det de letade efter... :D
Lisbeth sa…
Lite kul var det att läsa ett annorlunda inlägg från dig men ska jag var riktigt ärlig så föredrar jag de tidigare. Huvudsaken är att du tycker att bloggen fyller den funktion som du vill.
Spännande att se vad den här utvecklingen leder till
Ha en fin morgondag och du kanske du ska byta skor. Verkar farligt med kurvtagningen
Kram
skogsnuvan sa…
Ja nog finns det väl mer intressant än modbloggar kan jag tycka. Nog är dina vanliga bloggar mer intressanta kan jag verkligen tycka men du....skriv om vad du vill. Jag läser det ändå och har så gjort nu i några år som du vet.
Skatan sa…
Jag läser aldrig modebloggar så ... pleeeaaase ... skriv som du brukar ... *fniss* ...

Nej så här menar jag. Om man är intresserad av mode läser man modebloggar. Om man är intresserad av människor som läser och tänker och skriver om livet eller lite av varje ... om kultur och resor och böcker och poesi och hur det är att vara den man är ... så läser man Eldklotter bl a ...

Kramar!

Populära inlägg