I morgon är en annan dag

Morgondagen är inställd på grund av bristande intresse. 
Så stor det på en av lapparna i David Batras bok Den som inte tar bort luddet ska dö.
Den lappen är lite kul, tycker jag. Jag brukar tänka på den på söndagskvällarna.
Morgondagen är inställd på grund av bristande intresse.

För måndagsmorgonen känns väl aldrig så outhärdlig som just på söndagskvällen. Sedan när det blir måndagsmorgon tycker jag att det går ganska bra. Eller ja, kanske inte just på morgonen för då känns det ju alltid som man hellre vill hoppa från ett högt hus än att gå upp ur sängen.
Men sen. Sen går det ganska bra. Jag menar, jag trivs ju bra på jobbet och så...

Men just nu, just ikväll så är morgondagen inställd på grund av bristande intresse.



Kommentarer

Lisbeth sa…
De orden ska få följa mig genom livet. Varför får man inte ställa in dagar? Det slog mig nu att det får man
Ha en fin inställd dag
Kram
skogsnuvan sa…
Det här inlägget var lite speciellt bara för att just igår kom ett tjockt kuvert till mig från en barndomsvän. Eftersom hon vet att jag sitter här med dåligt knä och inte kan röra mig så mycket sände hon den boken till mig och en till av samma författare som heter David Batra. Många glada skratt ger dom böckerna och det behöver man när man inte mår bra. Så skriver du om samma bok. Vilket sammanträffande
Loll sa…
Jahupp, har läst i kapp lite här hos dig. Förstår att du har piggnat till igen, så till den milda grad att du tröttnat på en förestående dag. Skönt att du är frisk men hoppas du fann någon mening i din måndag och dagarna som följde efter. Och att du håller dig frisk nu! kram
Znogge sa…
Söndagskvällar ställer verkligen inte måndagar i vacker dager nej... Men när dagen väl är här så brukar den bli helt ok ändå. Tack och lov...

Populära inlägg