OM

Av någon anledning går det inte att ändra layouten här längre. Jag trycker och trycker på knapparna men ingenting händer. Det är inte min dator det beror på, jag har provat flera. Det går inte att uppdatera stående inslag som Veckans dikt eller Månadens musik. Det ska bli intressant att se om det går att publicera det här inlägget. Låter jag bitter?

OM det hade gått att uppdatera veckans dikt hade jag lagt in I rörelse av Karin Boye

I rörelse

Den mätta dagen, den är aldrig störst.
Den bästa dagen är en dag av törst.

Nog finns det mål och mening i vår färd -
men det är vägen, som är mödan värd.

Det bästa målet är en nattlång rast,
där elden tänds och brödet bryts i hast.

På ställen, där man sover blott en gång,
blir sömnen trygg och drömmen full av sång.

Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr.
Oändligt är vårt stora äventyr.
Det hade passat  ihop med min kropps upproriska rörelser som jag skrev om för en vecka sedan. Min optiker kunde inte fixa till ögonen, jag fick en ny remiss till det stora sjukhuset. Förra gången fick jag vänta i ett halvår, trots tre-månaders-garantin. Vi får se hur lång tid det dröjer den här gången. Tills dess drogar jag mig med starka värktabletter och försöker hitta på något annat att göra än att läsa. Låter jag bitter?
OM det hade gått att uppdatera månadens musik hade jag spelat Les Feuilles Mortes  (Höstlöven) med Yves Montand. För att späda på melankolin litegrann. Och för att det är vackert.

Kommentarer

Loll sa…
jamen där är ju yves! i rätt mood för din känsla. Min med för den delen. Tack för Yves och hoppas din väntan blir en kort! Kram!
Lisbeth sa…
Har inte läst din blogg på ett tag så jag läste tillbaks en bit. Rös lite när jag läste om dockskåpsmöblerna. Så underbara du hittat. Det är nog sant att den som söker han finner både på det ena och andra sättet.
Och du, man får vara bitter i alla fall ett tag
Kram på dig
Skatan sa…
Älskar fransk musik som du nog redan vet ... (fast jag spelar den inte lika mycket som förr ... hm ... varför?) och Yves Montand ... wow.

Karin Boyes dikt är också en av mina favoriter.

Det är nog så att jag får gå in till mina favoritbloggar för att bli påmind om vad jag gillar och saknar fast jag har glömt det :-)

Lycka till med remissen och hoppas du får komma om inte alltför lång tid ...

Kram!

Populära inlägg