Det är så stressande att slappna av

På fredag ska jag på relaxen på badhuset; slappa i bubbelpool och bastu, äta god plockmat och tala om livet tillsammans med en kär vän som jag känt hela mitt liv men ser alldeles för sällan. Väldigt trevligt ska det bli. Jag längtar dit.

Ända tills jag inser hur stressigt det är att gå på relax, eller snarare inför själva relaxen. Det är så mycket man måste ha ordnat med innan man kan slappna av.

Checklista inför avslappnad fredag:


·         Komma ihåg att ta på mig de gamla glasögonen som inte är behandlade med en hinna som spricker sönder i hög värme (Vad är det för konstigheter de prackar på en hos optikern?)

·         Raka benen. (Inplanerat till torsdag)

·         Måla tånaglarna. (Check!)

·         Prova om jag fortfarande kommer i min baddräkt. (Chee…hm)

·         Gå ned tio kilo till på fredag

·         Genomgå effektiv cellulitbehandling till på fredag.

·         Alternativt köpa en ny heltäckande baddräkt av sopsäckmodell.

Eller också skiter jag i listan, knölar ner mig i den gamla baddräkten med min buckliga och degiga kropp och bara njuter. I de gamla glasögonen ser jag ändå inte om där är någon jag känner och inte vill visa upp mig för i all min prakt. Glömmer jag de gamla glasögonen kommer jag ändå inte att se om där är någon jag känner och inte vill visa upp mig för, eftersom jag kommer ha en sprucken hinna över ögonen. (Vad är det för konstigheter de prackar på en hos optikern?)

Min vän tror jag faktiskt är av det slaget som står pall för lite fett och celluliter. När vi var på relaxen förra året fick hon krypa ut genom grinden vid utgången, eftersom jag lyckats slarva bort mitt nyckelarmband någonstans mellan bubbelpoolen och utgången. Hon var vänlig nog att offra sitt eget armband på att släppa ut mig, eftersom är jag är för fet för att krypa under grindar. 

Kommentarer

skogsnuvan sa…
Skit i allt och gå dit som du är. Ingen tänker på det i alla fall. Alla har alltid fullt upp med sig själv skulle jag tro

Populära inlägg