Midsommar i plast

På väg mellan Palma och Örebro stannar vi på ett ICA Maxi och handlar. Det är midsommarafton och ett rent inferno i butiken. I ett hörn finns emellertid allt som behövs till vår midsommarafton. Om man får tro en skylt i taket. Här finns en midjehög midsommarstång i plast, blomsterkranars i plast att ha i håret, fat och skålar i bestick i glada färger, i plast. 
   Nu är jag inte någon större firare av midsommarafton, det där med helger som bara måste firas enligt ett bestämt mönster är inte riktigt min grej. Jag tycker att man ska få firma som man vill, om man vill och... ja, varför inte; när man vill. Men var det inte lite väl mycket plast i den midsommaren? 
  Hos min bloggvän Skogsnuvan samlar man in den magiska midsommarnattens dagg i tygstycken för att hålla sig frisk under året, och offrar pärlor och paljetter till vättarna. Det tycker jag låter betydligt bättre än att dansa runt en midsommarstång i plast, mer organiskt så att säga. 
  Eftersom "vi tydligen köpte allt vi såg", jag hade plockat åt mig tre pocketböcker och en påse blandade understrykningspennor i glada kulörer, i rask takt, fick P köpa sig en jordgubbssnoppare i plast. 
Blandade understrykningspennor i glada kulörer

Jordgubbssnoppare i plast



Äkta blommor

Glad midsommar till er alla, äkta eller i plast!

Kommentarer

skogsnuvan sa…
Inte har vi något av plast i alla fall men det går bra ändå och alla måste få göra precis som dom vill och vi har väl knappast något traditionellt firande men vättarna får man minsann inte glömma bort. Det kan få väldiga följder minsann. Idag är det ösregn men det är bra för blommor och potatis och jag har tänt i braskaminen så det går ingen nöd på mig.

Populära inlägg