Mission complete


Nu har jag tryckt på knappen. Boken är skickad. Projektet slutfört. 
Jag borde väl känna något. Jag borde fira. Men jag vet inte riktigt på vilket sätt. Och mest av allt känner jag mig blank. 

Men det är ju lördag och då har det varit marknad i Beaune, städernas stad. Eller, det har det naturligtvis inte alls varit. Jag glömde Coronan. Men här i bloggrike kan vi ju låtsas att Coronan inte finns. Vi kan låtsas att vi har varit på den där fantastiska marknaden i Beaune (som går att läsa om i boken.) Vi kan låtsas att vi trängts med fransmännen runt marknadsstånden och kritiskt granskat kvalitén på morötter och gurkor. Känt doften av nystekt kyckling och ångande spädgris. Plockat bland gamla Johnny Hallyday-skivor och gjort fynd på loppmarknaden vid Place Carnot. 
Vi kan låtsas att vi köpte en quattre fromage från den gröna, koleldsosande pizzavagnen och ett halvt kilo jordgubbar från någon bonde och gick upp till den hemliga pelargången vid katedralen och kalasade på alltihop där. 
Precis så vill jag fira. Precis så gör vi.  











Kommentarer

Populära inlägg