Det flöde man förtjänar

Man har väl det flöde man förtjänar, antar jag. Jag talar naturligtvis om flödet i de sociala medierna.  För någon vecka sedan skrev jag om alla träningstips och reklam för produkter för seniorer som jag får i telefonen numera. Sedan dess har jag köpt artrosvantarna (Jag är mer värkbruten efter 20 års kontorsarbete än min pappa var efter att ha jobbat i skogen i 55 år.) och fått ett sms från Telia som bara vill berätta för mig att det har kommit ett nytt nummer av en tidskrift som "vänder sig till dig som är 70+ och vill bli mer digital i vardagen." (Jag är som sagt 48, och känner mig för övrigt alldeles tillräckligt digital i min vardag.)

Just nu domineras emellertid flödet med mängder av filmer på den där övningen som är lösningen på precis Allt. Gör jag bara den här enda övningen (det finns ungefär tre miljoner sådana enda övningar) varje dag (30 repetitioner x 3 set) så är alla värk- och viktproblem som bortblåsta, jag blir både rik och vacker, allt ont kommer att vika från mig och mina närmaste och min lägenhet kommer alltid att vara välstädad.

Än har jag inte bestämt mig för vilken av dessa övningar jag ska välja. Men när jag har gjort det då...


...kanske jag rent av får ett liv utanför flödet.


Elspark


Kommentarer

Populära inlägg