Ibland kan det ju räcka med att...

... kliva ned i källaren på Leanders antikvariat i Västerås. För att man ska känna att man har rest hem till sig själv, om ni förstår.

Böcker från golv till tak. Böcker i högar och kassar på golvet.

Sinnebilden av himmelriket. Ett stort dansgolv för en soldansare.
Ägaren ber om ursäkt för röran men jag har inget att förlåta denne man.
Varför gör inte jag sådant här? Varför driver jag inte ett antikvariat och får leva i den underbara lukten av gammalt gulnat papper hela dagarna och böcker, böcker, böcker.



Köpte en Sprakfåle-bok till min samling, P köpte några vinböcker och tillsammans köpte vi Husmoderns presentbok Allt om äktenskapet från det tidiga 30-talet. Sprakfåletid. Ser fram emot att kasta mig över den boken, särskilt kapitlet Val av make.






Kommentarer

Skatan sa…
Ja, varför gör du inte sådant där? Sätt igång med din dröm. ...

Ja, jag vet att det är lättare sagt än gjort men ...

... och jag är verkligen inte den som kan råda dig så många drömmar som jag inte har förverkligat. Ännu ...

Kramar!
skogsnuvan sa…
Vilken lycka. Jag som tyckte att jag hade mycket böcker.
Linda sa…
Åh, det är jätteroligt med sådana där gamla böcker! Rapportera gärna om kapitlet Val Av Make eller någon annan kuriosa!

Populära inlägg