Några punkter bara.

  • Midsommarafton i lantlig idyll går inte av för hackor. Men det gjorde min mobil så det blir inte några bilder på dimman som lättar över sjön klockan 03:00 på natten, tyvärr.
  • Man får ju skämmas över att vara "fransman" under detta fotbolls-VM. Att spela usel fotboll är väl en sak men man behöver väl inte bete sig som barnungar för det.
  • Eftersom den här lilla protesten mot monarkin är nästan det enda "politiska"-utalande jag har gjort (förutom att jag förfasat mig över att det är ok att vara skattesmitare så länge man ägnar sig åt elitidrott) känner jag att jag måste förklara att det att vi har monarki inte är det stora problemet i dagens samhälle. Monarkin svävar jag lite som en världsfrånvänd fågel över det verkliga samhället där det finns mycket som vi behöver ta hand om innan vi lägger krut på att avskaffa monarkin. Vad, ska jag berätta en annan gång.
  • Har upptäckt att jag är smalare i min nyinköpta bikini nu än jag var i affären. Har bestämt att jag har gått ned något hekto snarare än att det var konstiga lampor i provhytten.

Kommentarer

Populära inlägg