BLUFF! BLUFF! BLUFF!

Bluff! Här på bloggen!

Öppnade min mail härom dagen och såg att jag fått bloggkommentarer på mitt inlägg "RE:".
RE!
Jag hade inte skrivit något inlägg som hette RE: så jag var tvungen att gå in på bloggen och se vad fan det var frågan om och hittade ett så kallat Nigeriabrev!
Här på bloggen!
Av era kommentarer förstod jag att ni trodde att jag lagt in/ut det här som en slags demonstration, men det har jag alltså inte. Det har lagt in sig alldeles själv. Brutit sig in.
Här på bloggen!
Den enda förklaring jag kan se (och jag kan inte se särskilt långt i hackervärlden) är att det lilla nigeriabrevet kommit över den mailadress jag har till bloggen för att kunna blogga via mobilen. Inte för att jag tror att det hjälper men jag har inte längre den mailadressen.

Så om det någon gång skulle se ut, här på bloggen, som om jag befinner mig i trångmål och tigger pengar av er så skicka mig, vid gud, inga pengar.
Skulle det någon gång se ut som om jag tänker dela ut pengar till er bara ni skickar mig era kontonummer så kan jag tala om att så generös är jag inte...Skicka mig, vid gud, inga kontonummer!

Kommentarer

Loll sa…
Det var första gången jag sett att någon hackat in sig på en blogg på det viset. Däremot har jag varit med om att vänners kapade (främst hotmail) adresser skickat ut liknande tiggarbrev och annat mindre kul. Fanken, man går inte säker nånstans. Jag trodde verkligen du lagt ut det som en demonstration på ett lurendrejeriutskick.... men det är ju tur att man är luttrad och tar det så! Kram
Linda sa…
Kommer du ihåg när vi hade tiggande brevvänner som förklarade oss sin kärlek, bara vi skickade dem pengar, fotbollar och vad det nu var? This is a new dimension! :-)

Populära inlägg