Citat om skrivande

Skrivandet pågar utav bara faan - Ingmar Bergman

Överblick?

För varje version - även helvetesversionerna - ett myrsteg mer på vägen till att se hur mycket mer det finns som borde vara med.  Bodil Malmsten: Så gör jag
Ett citat jag stötte på samma dag som jag påbörjat version tre av bourgogneprojektet och insett att det egentligen INTE STÅR NÅGONTING!! i de båda andra.

Från samma bok (Malmstens, alltså):

Glöm inte: Gör det på riktigt eller gör det inte alls. Himlen är inte gränsen, det finns fotspår på månen, men det ska vara dina fotspår.

---

...fågeln sjunger vackrast när den sjunger för sjungandets skull,...


Och en vansinnig tanke från Soldansarens huvud någon gång 2008:

Det där är lätt att skriva om det är ju nästan redan färdigt

och en lärdom:

Så fort jag gett efter för det jag kämpat emot som en besatt i.. ja år!... så lossnar allt.
Note to self: Sluta bete dig som en idiot. PS! Sluta pladdra om när det ska vara klart. Sluta pladdra.

Status:
Inte riktigt flow men ett slags rus. Ett grönt rus.




 

Kommentarer

Skatan sa…
Sjung, fortsätt att sjunga, Eldklotter ... en vacker dag är den färdig (är du nöjd åtminstone ... ingenting kan bli perfekt i ens egna ögon du vet) ... och du kan sätta punkt.

Och ge ut den ... kanske på nätets alla förlag .. många med mig är sååå förväntansfulla.

Kramar!
skogsnuvan sa…
Kom igen, ändra inte mer nu. Det är säkert bra. Det svåraste är att sätta stopp innan det blir överarbetat. Kom igen Ge ut Jag väntar????
Soldansare sa…
Ja, men det är ju först nu det börjar bli bra, Skogsnuvan! :)

Populära inlägg