Dödsbud

Tidskriften Vi Läser landar i brevlådan och med den ett nytt dödsbud.
Carlos Ruiz Záfon, författaren till en av mina topp fem - böcker, har dött, bara 55 år gammal. 

Vindens skugga är en mycket välkomponerad, mystisk historia i Barcelonas mystiska gränder och i De bortglömda böckernas gravkammare. 

Záfon skrev även musik till sina böcker så vi spelar det här stycket från Vindens skugga - musiken. Jag kan inte minnas hennes ansikte.
Tror jag det ska översättas. Jag försökte läsa boken på originalspråket spanska men fick ge mig. Men någon gång.




 

Kommentarer

skogsnuvan sa…
Läste att du har fått blodad tand för att skriva böcker och att nästa ska bli en roman. Så roligt och jag tror säkert att det blir bra. Din början som författare har ju gått bra så lycka till. Jag kommer att puffa på dig den här gången också.
Soldansare sa…
Tack kära Skogsnuvan! Du vet att jag behöver puffas.

Populära inlägg