Hur hanterar man ett gott omen?

För någon vecka sedan skrev jag om Hjärtan och amuletter och att jag hittat ett hjärta på garagegolvet, alldeles där jag kliver ur bilen. 
"Ett gott omen", tänkte jag, "en skyddande amulett, skänkt av Makterna."

Men hur beter man sig med en skyddande amulett, skänkt av Makterna? På vilket sätt ska den hanteras för att ha bäst effekt? Till att börja med lät jag den ligga kvar i garagedammet. Så länge den låg där skulle jag och de mina gå säkra. Säkra från alla tydliga och otydliga faror. 
Sen började jag tänka. 
Borde man inte bära en skyddande amulett så nära sig som möjligt för att den ska utgöra ett fullgott skydd? Makterna kanske tror att jag ratat deras skänker och blir vreda på mig. Jag plockade upp hjärtat från garagegolvet och tog med det upp i lägenheten.

Och nu går jag här och oroar mig för att jag ändå har rubbat de magiska cirklarna och gjort dem overksamma. 

Kommentarer

Populära inlägg