Det första vårtecknet

På utflykt till London. Inser att jag är för gammal och för folkskygg för att trängas på tunnelbanor. Kanske är jag mer folkskygg än gammal, när jag tänker efter. Inte för att jag är purung, men av de två är jag nog mer av det andra än det första. Om ni förstår hur jag menar.

Men nära Kensington park kvittrar fåglarna. Gräsmattorna är gröna och det är 12 grader varmt. Vi sover för öppet fönster.  På morgonen är vi de enda gästerna i hela frukostmatsalen. Jag börjar trivas. 

I Kensington park blommar snödropparna och man kan köpa te. Jag blir orimligt lycklig över att man kan köpa te i parken. Vi är ju trots allt i England och var ska man annars kunna köpa te. 

När vi går genom parken ser vi sammanlagt 24 ekorrar. Det måste vara ett gott tecken.  Det måste betyda att 2024 kommer bli ett gott år. Eller betyder det att vi borde samla mat och gömma undan, så att vi slipper svälta 2025? 


 

Kommentarer

skogsnuvan sa…
Så härligt. Här snöar det som vanligt och jag kämpar med julgranen och snön. Snödroppar och te Låter helt underbart. Ha det fint

Populära inlägg