Spionen i mobilen

Ni vet det där när man söker efter något i datorn, låt oss säga bra gummistövlar, och sen börjar det dyka upp reklam för gummistövlar i telefonen som låg bredvid datorn när du sökte. Eller man sitter och pratar om fläskifilé och sedan vimlar det av fläskfilé i telefonen som tydligen har hört allt man säger. Det är som om man installerat buggningsutrusting hos sig själv. 

Nu känner den där lilla manicken tydligen av sinnesstämningar också. 

På senaste tiden har det börjat dyka upp tips och reklam för var jag kan köpa rullatorer och greppinnar att plocka upp saker från golvet med. Det finns också en sorts strumpor som varje människa som passerat 60 måste ha om de vill behålla benen, kan jag berätta för den som inte vet. 

Visserligen har jag känt mig rätt gammal, trött och uttjänt både till kropp och själ den här hösten, men lite överdrivet tycker jag ändå att det är. Jag är ju ändå bara 48. 

Men balansövningarna för seniorer har jag börjat göra varje morgon. Man vill ju göra vad man kan för att undvika fallolyckor.





Kommentarer

Populära inlägg