Varför är alla baddräkter för feta människor svarta?

Laddar inför beach 2017 och letar efter baddräkter på nätet. Jag har tänkt att jag ska ståta i all min prakt och mina celluliter på stranden i något vinrött. Det har inte baddräktstillverkarna tänkt.
Samtliga baddräkter i lite större storlekar är nattsvarta och utformade som något som liknar gammaldags korsetter. 

Nu verkar vinrött inte vara på baddräktsmodet över huvud taget. Rött uppträder mest fläckvis i baddräktsvärlden Men så hittar jag plötsligt en klarröd baddräkt med vita prickar. 
"Där är den ju!" tänker jag upphetsat, "Måtte den finnas i en stor storlek." Och det gör den verkligen, storlek 120. Centilong. 
Jag tänker inte analyser vad det innebär att det jag tycker är den snyggaste baddräkten är en barnbaddräkt. Men om någon av er vet var jag får tag i en stor, röd baddräkt får ni gärna höra av er. 


Kommentarer

Anonym sa…
Du har sannerligen rätt. Om jag nu tittar på vattengympan där det mest är kvinnor i lite högre ålder och lite runda så har alla svarta baddräkter, endast den smala gympaledaren har en lite mer färggrann. Det är faktiskt så över huvud taget att barnkläder är färggrannare och finare än vuxenkläder. Det är mest grått och svart för hela slanten och för en fattigpensionär som jag så är det bra för då blir man aldrig sugen på att köpa något nytt men du........ jag har faktiskt en röd bikini med vita prickar. jo du....skogsnuvan

Populära inlägg