Nostalgikalendern Lucka 1

Mot alla vindar

Det börjar på Irland i slutet av 1700-talet. Mary och hennes fästman försöker stjäla tillbaka familjens ko från engelsmännen. Fästmannen blir skjuten och Mary deporterad till Australien. Här träffar hon en annan deporterad, Jonathan Garett och de stannar kvar i Australien efter att ha avtjänat sina straff och kämpar mot överhetens förtryck tillsammans. 

Nostalgin med den här serien riskerar inte att slitas ut av det digitala upprepningar som internet bjuder. Jag hittar den nämligen inte där. Nedan är det bästa klipp jag lyckats hitta. Men jag funderar på att köpa den på DVD, även om det också börjar höra till nostalgins media. Det vore roligt att se den igen. 
När jag senast såg den här serien tittade man inte på hela säsonger i ett sträck på Netflix, man fick vänta en hel vecka på nästa avsnitt, och på något sätt gjorde det den där timmen så extra dyrbar. Kanske var det på grund av detta, kanske var det på grund av min ungdom, men aldrig senare har jag varit så uppslukad av någon TV-serie, trots att jag haft möjlighet att titta på dem säsongsvis i taget.

Kommentarer

skogsnuvan sa…
Å vad den var bra. Jag hade glömt den men nu minns jag. Tack för det

Populära inlägg