Nostalgikalendern Lucka 18

Macken 

Vi hade över huvud taget ett ganska udda förhållande till TV:n i mitt barndomshem. Där fanns till exempel inte video förrän en bit in på 90-talet. Inte heller tittade vi på alla de där TV-serierna som man skulle titta på. Vilket kan tyckas vara en bedrift med tanke på att det bara fanns två kanaler, som inte sände dygnet runt, som nu.
Vi såg till exempel inte på V, som alla andra gjorde. Ni kommer ihåg den där TV-serien med ödlor som var människor, eller om det var tvärtom? Jag såg den, som sagt var, inte. Inte heller såg vi på Dallas som vanliga människor och när alla mina skolkamrater började fråga varandra om de hade sett en vit Opel och säga godnatt till bensinstationer hade jag inte en aning om vad det var de snackade om.
Först när det var bara två avsnitt kvar började vi fatta galoppen. Och sedan dess har jag tagit igen det jag förlorat, med råge. För jag vet inte hur många gånger jag har sett Macken.

Kommentarer

Populära inlägg