Näsa för pollen

Gick hem igår efter jobbet och njöt av alla härliga vårdofter som jag inte är tillräckligt botaniskt bevandrad för att särskilja utan bara benämner som grönska. Syrener kände jag faktiskt. Jag luktade och sniffade värre än en hund. Försent mindes jag att jag är pollenallergiker och får sota för sådana livsbejakelser . Har annars klarat mig ovanligt länge i år men nu var det dags att ge sig in i den fascinerande allergimedicinvärlden igen. Det får bli rhododendron på bild i dag.

Kommentarer

storabh sa…
Jag är pålleallergiker - rädd för hästar.
Hon på andra sidan skrivbordet sa…
Jösses, folk är ju galna! Förstår inte att så många missat den där lagen om att stanna vid övergångsställen och dessutom inte ens reflektera över varför bilen framför stannat?
Tesstamente sa…
Det verkar som om det är ganska många som klarat sig ovanligt länge i år (mig själv inkluderad, jag har inte känt av det överhuvudtaget)- undra vad det beror på?

Du är såå välkommen tillbaka, hit kommer iaf jag igen:-)
Anonym sa…
Skogsnuvan: Hej du allergikompis. Jag drar in och nyser ut. Häggen är rena faran och syrener och liljekonvaljer. Fnys o fy men ändå underbart. Tur att det finns clarityn

Populära inlägg