Nostalgikalendern Lucka 6

Doktor Dörvels hemlighet


En annan serie som skrämde slag på mig var Bröderna Dal. I ett avsnitt var det någon ondsint person, tror jag i alla fall, som spionerade bakom en tavla. Han hade skurit bort ögonen i porträttet och man kunde se hur hans ögon rörde sig i det målade ansiktet på tavlan. Superläskigt. I ett avsnitt var det också någon som klädde ut sig till en gengångare och höll mig länge vaken om nätterna.

När jag nu började titta igenom klipp blev jag inte särskilt skrämd utan istället väldigt förtjust i serien. Så till den grad att lucka 6 tog längst tid att förbereda eftersom jag var tvungen att titta på  alla avsnitten. Jag hade inget minne av att den var så här rolig, att det var en humor som fungerade på en vuxen, må vara en tämligen barnslig sådan. Det påminner faktiskt om Monty Pyton vid flera tillfällen.



Kommentarer

Populära inlägg