Strändernas svall

Det blåser så det knakar i huset. Vindbyarna hugger i och tar tag som vill de möblera om världen. Naturen har storstädning.
   Ett passande väder en nyårsafton.

Vi avslutar året i Västerås, där vi började det. Cirkeln sluts.
  Däremellan har det börjat fram och tillbaka. Strändernas svall.
   Min hälsa och mig närstående hälsor har blivit bättre och sämre. Bodil Malmsten och flera andra kända personer som betytt mycket för mig har dött men alla anhöriga och vänner som levde när vi inträdde i 2016 lever ännu. Jag har gått upp sju av de 14 kilo jag gick ner förra året men känner mig mer tillfreds med min kropp än vad jag har gjort på många år. Jag har skrivit flera blogginlägg än på tre år men orkade bara hålla i mina practisövningar till augustimånad. Meditationen gick åt skogen men jag har börjat lära mig spanska. Jag har läst 87 böcker men ytterst få av dem fanns med på listan "Att läsa 2016" som jag skrev förra året när jag gjorde mina listor inför det nya året.
  Skit samma. Jag skriver nya listor. Det viktiga är inte hur det gick, utan att det kan gå. Nästa år. Och blir det inte som jag skriver i mina listor, blir det något annat.

Det är det som är grejen med livet: vågorna.
Glädje och sorg.
Det goda och det onda.
Strändernas svall.

Goda vågor till er alla!

Kommentarer

Populära inlägg