Nostalgikalendern Lucka 7

Expedition Odysseus


En annan expedition, som lämnade beständigare avtryck än Bröderna Dals, var Expedition Odysseus. Det var här det började, mitt stora intresse för Antiken i allmänhet och den grekiska mytologin i synnerhet, med Expedition Odysseus och Asterix-serierna. Tillsammans skulle de driva mig till skapandet av specialarbeten i högstadiet, latinpluggande och två terminer Antikens kultur och samhällsliv på Uppsala universitet. Anders Linder hade tydligen en berättarteknik som hette duga. Jag tycker att det är intressant att någon i kommentarsfältet till ett av klippen konstaterat samma sak som jag: Det är svårt att hänga med i dagens snabba barnprogram när man växt upp med program i det här tempot. Men jag tror att det är sunt.




Kommentarer

Populära inlägg