Dataexperten flyger igen

Är ju numera så uppdaterad med den moderna tekniken att jag kan blogga med hjälp av mobiltelefonen. Fantastiskt och magiskt på många sätt. Och fullständigt jävligt och frustrerande. Det finns inget som suger engergin ur kroppen och som försätter mig på hjänrblödningens rand så som datorer/mobiltelefoner som inte fungerar. Hur många alnar kan jag inte lägga till min livslängd av vansinnesutbrott över datorer.
I enlighet med mina nyaårslöften ägnar jag numera onsdagkvällarna åt att skriva för att få lite rutin i det hela och se till att det faktiskt blir av. De senaste onsdagarna har dock gått åt till att försöka få bilderna i min nya mobilkamera att förflytta sig genom usb-kabeln och in i datorn.
Nu har jag en mycket övermaga inställning till att läsa instruktioner sedan min förra sambo misslyckats med att ställa in kanalerna på tv-n med hjälp av instruktionsboken och jag klarade av att göra det utan (något som gjorde mig outhärdligt dryg i veckor). Dessutom är instruktionsböcker något av den tristaste litteratur man kan läsa. När det har gällt mobilen har jag emellertid faktiskt lusläst den lilla broschyren som följde med och mycket riktigt har jag konstaterat att det inte stod något matnyttigt i den som jag inte hade kunnat lista ut själv. Dock fanns det en del som jag inte kunde lista ut själv som det inte stod ett ljud om i broschyren. I går hittade jag en instruktionsdel på cd-skivan med de drivrutiner som jag ägnat de senast onsdagarna åt att försöka installera. Tydlingen har den stora titlen som avsåg instruktionerna befunnit sig i en vinkel där jag har en blind fläck.
Allt nog, jag började läsa instruktionerna något motvillig trots att jag nog insåg att det var nödvändigt. Då uppstod det plötsligt ett scriptfel och texten i instruktionera försvann. Rasande sliter jag cd-skivan ur datorn och upptäcker att det på denna hela tiden har stått att drivrutinerna är kompatibla med Windows 2000 eller XP. Själv har jag Windos jävla Vista. Inte så konstigt att det inte fungerade.
Relativt lugn och harmonisk hittade jag en hemsida (i instruktionsbroschyren) och laddade därifrån ned rätt drivrutiner och överförde sedan bilderna från kameran i ett rus. Det finns nämligen ingenting som gör mig så yr och lycksalig som när jag lyckats besegra den där jävla tekniken, som jag annars tror driver någon slags personlig förföljelse av mig.




Kommentarer

Anonym sa…
Skogsnuvan har också "vista" och det är ett jäkla skitprogram som är svårt att förstå sig på och som sagt Många grejor funkar inte med den. Jag förstår dig till 100 % Man blir galen när tekniken inte fungerar och man får ägna timmar till att mixtra o greja. support fungerar inte. Det har jag lärt mig de här veckorna jag försökt få min bredbandsdosa utbytt.

Populära inlägg