Kompetens: Poesi

Har lyckats betvinga yrkeskategorierna på Arbetsförmedlingens CV. Jag tar mig, om jag får säga det själv. Vet inte riktigt vad det var som var så svårt förra gången. Har lagt mig till med attityden: "Det är jag som bestämmer över den här sajten, inte sajten som bestämmer över mig."
Till exempel har jag lagt in mig som sökande att yrket Författare. Som kompetensord har jag kryssat i bland annat Poesi och Skönlitteratur. Det känns nästan lite oseriöst men jag har bara kryssat i angivna förslag på AF:s sida och det borde väl innebära att man faktiskt kan ha kompetens i poesi även i den godkända världen. Dessutom har jag ju examen i Litteraturvetenskap. Det känns som ett slags alibi. Att jag har skrivit både poesi och annan skönlitteratur sedan långt innan jag kunde alfabetet vågar jag inte riktigt se som skäl till att påstå att jag är kompetent att göra det. Vet inte riktigt vad AF har tänkt sig här. I samma lista kunde man kryssa i kompetensordet: Mat/Vin. Jag både äter och dricker men jag vågade inte kryssa här ändå.

Kommentarer

storabh sa…
Fegis!
Anonym sa…
Skogsnuvan: Klart att du har kompetens. Du har ju snart din bestsellerroman klar Eller?

Populära inlägg