Våghalsighet av övermått

... tycker jag Skogsnuvans förslag att jag ska tänka att jag har gjort bra saker så att jag har gjort mig förtjänt av en resa är. Herregud, vad ska Makterna tänka om de hör mig då? Och vad ska de göra...

Jag kom i alla fall att tänka på ett samtal jag hade med min kamrat Hanx härom veckan. Vi pratade om det här att vara den ytterst ansvariga för sitt liv, som jag brukar tjata om här.
"Javisst" sa hon, "men då ska jag också ha all cred när jag gör något bra." Förlåt om jag inte citerar dig helt korrekt men det var ju det som var andemeningen. Och det höll jag ju med om men jag blev också förvånad att jag aldrig tänker i de banorna. Jag tänker bara på den där jävla skulden. Som vanligt.

I morgon bär det i alla fall i väg. Kanske ska jag prova att känna mig värd det här. Men jag vet inte om jag törs. Hur som helst så har jag räknat ut att eftersom jag tycker att flygresan är så otrevlig så har jag tjänat ihop till en bra semester bara under den.

Vi får väl se om det blir något bloggande eller om jag ska ta semester från detta också. Om jag kan.

Kommentarer

Linda sa…
Tänker ofta att våra tankar om vad som är ont och gott kanske inte är det som faktiskt ÄR ont eller gott.
Anonym sa…
Skogsnuvan: Törs man önska dig trevlig resa eller hamnar det som en börda på positivsidan då.
Jag är i alla fall fullt övertygad om att allt kommer att gå bra och att du kommer att ha det jätteskönt. Jättekram

Populära inlägg