Orka, orka

Lyssnade på min stora idol Bodil Malmstens sommarprogram i lördags och fick massor av inspiration som vanligt när jag läser eller hör Bodil. Det ligger massor med postit-lappar på mitt skrivbord med minimal oläslig skrivstil om sådant som bara måste formuleras i ett blogginlägg. Blogginlägg för hela veckan finns det. Minst. Bland annat skulle jag skriva om Bodils storhet. Igen. Men nu, när jag äntligen har tid att skriva det där har luften liksom gått ur mig. Det har varit en mycket, mycket lång dag idag. Jag har bestämt att i morgon ska det bli en annan dag och jag ska ha en helt annan inställning till precis allting och kanske är det i morgon jag ska skriva de där blogginläggen, eller åtminstone ett lite mer spirituellt blogginlägg än idag.

I dag spelar jag bara lite musik. Först, apropå att ta ansvar och sysselsätta sig själv blir det Uno Sveningsson med en Olle Ljungström-låt som Olle Ljungström gör bättre själv men jag hittade bara Uno och det går ju bra det också:


Och sedan, bara för att jag känner mig så trött och sliten att det är svårt att sprida färg och regera så spelar jag Olle själv: "Gud, uppfinn nått nytt som gör det lätt att härda ut för dem som väntar..."



Å andra sidan har jag idag fått höra att mina föräldrars granne, och även min granne när jag bodde hemma, har kapat av sig båda armarna i en vedflis och då känns det faktiskt ganska... äckligt... att sitta här och gnälla och vara trött.

Kommentarer

Skatan sa…
Jag känner igen mig ... Man har massor med idéer, uppskrivna i den lilla svarta, eller bara i huvu´t men när man sitter där ... så tja är de borta.

Klart man kan få "klaga" och vara låg. Man kaaan ju inte alltid vara glad och nöjd. Trots att det a l l t i d finns de som har det värre. Som din stackars före detta granne.

Kramar!

Populära inlägg