Nostalgikalendern: Lucka 3

En trippel


Melodifestivalen 1985 var egentligen ganska tråkig men det vore inte riktigt... ärligt att inte ta med den i kalendern.

Inför den svenska uttagningen hejade alla jag kände på Pernilla Wahlgren. Jag vet inte riktigt varför.



Själv hejade jag i hemlighet på min stora idol Kicki Danielsson och det var ju hon som tog hem det hela också. Det vore inte riktigt... ärligt att göra en nostalgikalender utan min dåvarande stora idol Kicki. Så här är hon.



Den stora internationella finalen vanns emellertid av norska Bobbysocks. Herregud vad jag mimade till deras skiva. Eller musikkassett som det ju alltså rörde sig i mitt fall.

Kommentarer

Skatan sa…
Jag har aldrig gillat Pernilla Wahlgren av någon anledning och Kicke Danielsson har jag också tyckt om även om hon kanske aldrig varit min idol. Men nog är hon bättre än Pernilla W.

Kul att minnas ... helt klart. Fast på den tiden tittade jag faktiskt inte så ofta på Melodifestivalen heller. Det har blivit mer av den varan de senaste åren.

Kram!
Lise-Lotte sa…
Näe fy för Pernilla, verkar som hon lever på sitt höga C som hon alltid brukar få med i de låtar hon sjunger...

Populära inlägg