Nostalgikalendern: Lucka 4

Snyggingen


Ja, ja, jag skaaaa sluta tjata om Melodifestivalen men vi måste bara ha med den här sista.

Året var 1987 och i programmet Inför Eurovision song contest, eller vad programmet nu kunde ha hetat, fastnade jag rejält för Belgiens bidrag eftersom sångaren var så otrooooligt snygg. Han kallades för Plastic Bertrand (!!!) (Egentligen heter han Roger Jouret, men det visste jag inte då).
Jag tittade på alla repriserna av det avsnitt av Inför Eurovision...eller vad det nu hette, där Plastic Bertrand var med och på själva Eurovision finalen satt jag mycket nära tv:n. Han kom näst sist med bara fyra poäng.

I dag har jag lite svårt att se vad det var jag såg hos den här stutsande snubben som slänger så fånigt med luggen, men då det begav sig...





Plastic Bertrand (!) hade en större liten hit 1978 med Ca Plane Pour Moi och han studsade redan då, och hade samma färg på kläderna. Men det var före min tid och hör väl egentligen inte hemma i min nostalgikalender, det är bara lite kuriosa.


Kommentarer

skogsnuvan sa…
hihi vad sjutton såg du hos honom. Ibland blir man förvånad. Jag hade också en sådan där favorit. Dario Campiotto som sjöng Angerlike för Dansmark och jag tror att han kom bra till. Året minns jag inte men det är klart. han var italienare och var den första som hade vita joggingskor till kostym och bara det var ju lite speciellt. Undrar vad jag skulle tycka nu.
Skatan sa…
Ha ha ... jag förstår att du tyckte han var snygg. Han är ju faktiskt "grundsnygg" om man tar bort den där slängande luggen och hoppande stilen som väl var modernt då .

Vad roligt det var det här med din nostalgikalender. Så fort jag kommer in på nätet (jag har fortsatta problem) och har klarat av det "nödvändigaste" så ska jag kolla upp dina luckor. Var så säker.

Kram!
Lise-Lotte sa…
Hahaha... Tycker han ser lite androgyn ut jag...

Populära inlägg