Lucka 19: Luktsuddegummin

Nostalgikalendern 


När jag var barn samlade man på saker. Gör barn det fortfarande?
Jag hade en mängd olika samlingar: bokmärken, färgglada plastgem, klistermärken med My Little Pony och luktsuddegummin och en massa annat skräp. 
    Grejen med luktsuddegummen var väl egentligen inte att de luktade så mycket. Visst kunde man väl ana en doft av coca cola kring coca cola-burken, men grejen var ju att det var ett sudd som såg ut som en coca cola-burk i miniatyr.  
   I min suddsamling fanns små suddgummin med formen av prinskorv, glassar (både i strut och på pinne), jordgubbar, ett rosa dataspel, en filmrulle, en gul ros. Jag har alltid varit svag för miniatyrer. 
Tyvärr finns inte samlingen kvar så jag kan visa er. Bilden har jag lånat från en google-sökning men jag har tyvärr inte hittat vems den är.


Kommentarer

Populära inlägg