Nostalgikalendern - Lucka 23

släpp fram vår egen kraft

TV-serien Glappet om Ella och Josefin som är i gymnasieåldern, kom 1997. Då var jag 22 år och hade lämnat gymnasieåldern låååångt bakom mig, tyckte jag.
   Det där glappet mellan barn och vuxen hade jag tagit mig över där någonstans 1994 ungefär och nu var jag vuxen, något så in i norden. Jag hade jobbat på bibliotek, flyttat till Uppsala, gått en skrivarkurs i Stockholm och studerat vid Uppsala universitet, förlovat mig och slagit upp förlovningen, flyttat igen och sorterat gamla ben i kartonger på ett museum sedan jag slutade gymnasiet. Nu gick jag en teckenspråkskurs, hade kronisk benhinneinflammation, bodde i min tredje egna lägenhet och visste vid det här laget det mesta om livet.
  Men jag gillade Glappet och det gör jag fortfarande, även om jag inte alls är lika vuxen som 1997. Det är något i tonen och tempot som tilltalar mig.

Kommentarer

skogsnuvan sa…
Glappet minns jag ingenting av. Vill önska dig en god jul och ett gott nytt år och hoppas att du fortsätter att skriva.

Populära inlägg